6.9.2010

*LAPINPÖLLÖ* Nuita Myyriä'hän Mie


*LAPINPÖLLÖ*

*Hip'Hei täsä Mie sitten nyt oon - oohan nopiana sen kuvvauksen kansa - ei mulla oo aikaa täsä koko iltaa posseerata*  - sano LAPINPÖLLÖ...!
Minun häätyy sanua - kyllä mulla melekonen hoppu tuliki.
'Apulaiskuvvaaja' - jota mie eelheenki Mummoksi tituleeraan - sen huomasi. Ilta oli jo hämärtyny - mitä lienee ollu kymmenen maisa kevään korvala  - 21.4.2007.
Kamera oli siinä ihan käen ulottuvila - Mökin pöyvälä. Mummo alako 'piippaahmaa', että kato mikäs'se tuosa kuusen latvasa huojuu....?
Ja miehän katon - son Lapinpöllö...!! Siinä silimän räphäykselä mulla oli se käesä - Canonin pikku 'tiki-räpsy'. Sääöistä en tiiä - olivat jotenki kohala - ilimeisesti 'autola'...!
Siittä'hän mie sitten Mökin ikkunan klasin läpi, joka vääristää kuvan vaikka minkä laiseksi - häthäisesti sutasin muutaman otoksen.
Ei *SE HERRA PÖLLÖ* jääny oottamhaan uusintaa - se häipy siittä yhtä nopiasti ko' soli siihen tullukki. Myyriä ilimeisesti siinä vähän aikaa tähysteli. Ei se kuvattavaksi...!

Nyt niitä olis - Myyriä ja palijon... Lapinpöllyä ei oo kyllä huomattu. Onhan'se semmonen liikkuja - ei sitä ees kuule ko se lentää - ylheensä illan hämärisä - yöläki. Yhen kerran aikasemmin moon tuon Herran nähäny. Kevväälä lumen aikhaan se pläjähti tuohon melekein samhaan paikhaan keole - myyrää tavotteli.

Se vain oli siinä ko' vanha tiski-kluutu - lumela. Siittä se sai ilimeisesti saalhiin ja pölhäytti ittensä lenthoon ja häipy järven rannan suunthaan suo-aluhheele.
Sen revviiri on ollu täsä usseita vuosia. On tainnu tulla jo 'eläke-ikhään' - liekö enhään hengishäkhään...?



Tuosta PICASA-ALBIMISTA aattelin vain ilimottaa, että ko' mie sain yhtheen alapumhiin 200 kuvvaa, niin mie aattelin kokkeilla systeemiä 1 alapumi/kuukausi.
Semmosta'han son tämä minun 'lokkaus' - kokkeilua ja kokkeilua...!
Alapumi aukijjaa tästä tai sitten ei - http://picasaweb.google.com/eskoa514

Ei kommentteja: